''To become happier is a fun process. It’s not like a grueling struggle. All you’re trying to do is find those things that make you happy to do them...The important thing is to recognize that your time has always been and will always be yours...''

23 Feb 2011

Sloboda od samog sebe...?


Pas koji ceka da ide vani...

Paradoksalno je da od kada sam u Srbiji i svaki put kad razgovaram sa ljudima koje slucajno upoznam, svi se cude zasto sam dosla , ili vratila se kako neki kazu. Cude se ljudi kako cu da upropastim decu i kako sam izgubila pamet jer sam ih odvojila od oca...napustila posao...dosla u nepoznato... zasto nemam familije ovde... itd

Ljudi, opet koje sam ovde upoznala se cude zasto mojoj deci je potrebno da nauce Srpski jezik. Sta ce im?- obicno me pitaju.
"Narod srpskog porekla koji ne bude očuvao svoj srpski jezik u tuđini, neće ni voleti svoju otadžbinu. Pomaganjem školovanja na maternjem jeziku država Srbija će mnogo doprineti ne samo ublažavanju asimilacije, nego će pospešiti i integraciju, a integrisani pripadnik dijaspore voleće podjednako i otadžbinu i novu domovinu. Primarni zadatak trebalo bi da bude rad na povećanju broja dece u dopunskim školama u onim zemljama gde su one dozvoljene, a tamo gde nisu zasukati rukave i osnivati srpske škole pri udruženjima, društvima, crkvama ili na drugim mestima. Ulaganje u obrazovanje je najbolja investicija Srbije za budućnost", poručuje Srpski kulturni savez iz Švajcarske. link http://www.srpskadijaspora.info/vest.asp?id=11303

Sta ces ti ovde? Sta trazis? pitanja pitanja ....Cak nedavno na granicnom prelazu LJuba me je granicni sluzbenik na Srpskoj granici ispitivao nekih 40 minuta zasto sam dosla, zasto sam kupila kucu, da li sam je uknjizila, da li imam katasterski list, zasto zelim da mi deca nauce moj, maternji, srpski jezik, zasto nisam otisla u Sarajevo, zasto sam dosla itd. Od tih pitanja me je glava zabolela i kad sam pocela da protestiram i kada sam mu otvoreno rekla ''da neke stvari koje su moje licne, stvari vezane za moj zivot i moje namere i moje strasti i ceznje i sve ostalo sto je licno on nemora da zna...., njegov kolega me je upitao, naravno u sali, da li bi ja mogla da ga usvojim da ga povedem natrag u Englesku.... Lelujav i dugokos koji je nesto piskarao u maloj zagusljivoj baraci ..mmmm pomislila sam mogla bih te usvojiti...
Ali vratimo se surovoj realnoscu .. zasto toliko nepoverenje... i zasto vecina ljudi uvek pomisle puni sumnje da su ''nepoznati'' ili ''stranci'' tu da im nesto odnesu ili naude...nepoverenje... znatizelja i zbunjenost..

Skepticizam, sumljicavast mojih namera, siroko otvorene oci u cudjenju i trazenju istine mojih motiva u dolazenju u Srbiju su postale svakodnevna pojava...
Vecinu ljudi koje sam upoznala po preporuci ili sasvim slucajno zele da odu odavde. Sokiralo me i uznemirilo opste nezadovoljstvo ljudi, osecaj bespomocnosti da bilo sta promene, neimastina i buducnost bez realnog prospekta zaposlenja i stvaranja porodice.I sve sto duze zivim ovde, sve postajem svesnija zasto tako vecina mladih misli...

......

Nedavno boraveci u Novom Sadu smo zapocelu tu temu depopulacije u Srbiji i kroz neku vrstu sirove sale neko je predlozio formiranje www.58.com ( nezvanicna statistika) neozenjenih momaka u Erdeviku. Na podrucju citave Srbije hiljade je takvih. Pitanje zenidbe ili udaje ili radjanja dece je postala uvreda jer ''od cega ce da zive i izdrzavaju porodicu''... ''kako moze iko da postavi takvo pitanje''...



Feminizam je unistio porodicu na zapadu ( o tome drugi put detaljno ) jer na zapadu, mislim na zapadnu Evropu deca se radjaju malo kasnije kad zene steknu karijeru, i deca se radjaju obicno izvan braka, i to samo jedno trofejno ili dvoje dece najvise itd... i ovde u Srbiji sam primetila da vecina ljudi misli da cista beda radja vise od dva deteta i da stvaranjem velike porodice ljudi postaju teret drustvu i pokazuju totalnu neodgovornost i nezrelost?????!!! jos jedna tema za diskusiju ... kasnije....


......


Do početka ovoga veka Srbi su po brojnosti bili četvrti slovenski narod - iza Rusa, Ukrajinaca, Poljaka. Na kraju 20. veka podaci su sledeći: svi balkanski narodi su se uvećali osim srpskog. Turci su uvećani za 400 posto, Rumuni za 45, Bugari za 38, Grci za 35, Albanci za 600. Samo su Srbi umanjeni za 10 posto (Obradović, 1997).

Prostorno i vremenski stanovnistvo je temelj bilo kojeg drustva ali ovde u Srbiji obrazovanje je zaboravilo da ukljuci to u uzdbenike i da se deca od malih nogu nauce vaznost porodice i da se upozore ako budu sledili politiku koja nista ne obecava, - tesko ce formirati porodicu i ... Srbi ce kao narod postati pleme na Balkanu.

Predmet sociologija u srednjim skolama iako raspravlja o demografiji i populacionoj politici ne dodiruje realan problem ovog podneblja niti uci mladji prirastaj, kako da prezive u raspoloživim prirodnim i društveno-ekonomskim uslovima i obezbede sebi pristojan život a ne da mastaju kako da odu i napuste ovu zemlju.

Vecina zeli da ode odavde, ignorantna ili samo zeljna promene ili neupucena u trenutnu ekonomsku globalnu situaciju, i dalje masta o blagostanju odlazenja na zapad i velikim zaradama. ''Gajtabajteri'' vise ne postoje niti postoji blagostanje i dobra zarada na zapadu..
Zapad je doziveo veliku emigraciju u poslednjih 40 godina i doslo je do zagusenja priznatih i dobro praktikovanih moralnih normi i principa.

Velika populacija naroda pretezno iz islamskih zemalja, koja je svesna da jedino moze dobiti pravo glasa i vise odgovornosti u drustvu sa ubrzanim, neplanskim i neodgovornim natalitetom polako postaje vecinsko stanovnistvo u zapadnim zemljama.

Zasto sam dosla???

Kad kazem nekome da sam svoje dete upisala u najblizu mestu stanovanja, lokalnu skolu u Londonu , moje dete bi bilo jedino belo dete u tom razredu i manjina u citavoj skoli ali bez ikakvih extra prava jer Jedan ili dva Srbina ako ih stavim u taj kos ili Irca su mala manjina za koju drzava nema sredstava da unapredi njihove saznanje o roditeljskoj kulturi i njihovom identitetu, ali za vecinsku manjinu , naravno sredstva se moraju izdvojiti. Naucila sma da cenim druge kulture i da m inesmeta boje koze i da negledam narod kroz boju koze ali mi je zasmetalo da moja deca budu u manjini u evropskoj metropoli....


Kad sretnem i upitam znatizeljne roditelje da li bi oni zeleli da njihovo dete bude jedino belo dete u razredu.. oni kazu ne.. a da li biste otisli na posao svaki dan u 7 sati i vratili se u 7 navece , da li biste zeleli decu da posteno nevidite danima...., da li biste raidili 25 godina u strahu da ne izgubite posao jer morate kredit placati..itd i uvek dobijem odgovor naravno ''NE, ali ipak mi bi odavde .....

Nisma ja protiv zelje naroda pretezno mladjeg koji zeli da ode i iskusi, proba i dozivi stvari koje sma mozda i ja probala, dozivela i iskusila... U to vreme mog odlazenja je bila drugacija situacija... koje sam ja bila potpuno svesna... a tada je bilo lakse .. govorim o 89 godini o godini mnogih politickih preokreta u svetu...


Ne postoje ''obeseni kolaci'' spremni da se pokupe, nigde u svetu .... znaci i ovde cak i ovom selu Erdevik moze lepo da se zivi. Ali naravno mora da se radi.
Znaci prirodna lepota ovog sela je idealna da se ovo selo stavi na mapu sveta. Naci ce se uvek ljudi koji ce hteti da dodju i uzivaju u ovoj lepoti.

Narod treba da se prilagodi lepoti prirode i da shvati da prihvatanjem stranaca i ljudi koji zela da se nalsel u ovo mesto, mogu samo da unaprede i sebe i selo. Erdevik sa svojom lepotom i potencijalom moze i treba sa pravom , da postane kulturni centar Vojvodine i Sveta gde ce ljudi u redu cekati da dodju ili da pokazu sta umeju i imaju.



Ova drzava treba da formira zakon o divljim i vestackim firmama koje ne placaju porez i koje pljackaju narod, treba da razvije vise seoskog turizma, da finacira prirodnu i organsku hranu i da pomogne ljudima savetima ako nicim drugim... Vecinu srpskog naroda kojeg sam upoznala u Engleskoj bi se rado vratili u Srbiju. Ali ljudi se boje birokratije, zavisti, ljubomore i naravno prevaranata.

Deca u skoli moraju da se nauce nacinu razvijanja pozitivnih osecanja prema obnavljanju populacije i prihvatanje naroda koji dolazi natrag u Srbiju ili bilo kojeg drugog naroda. Znanje o demografiji trebao bi da bude deo socijalnog i politickog obrazovanja ucenika a odraslog stanovsnisto koje bi trebalo da se osvrne oko sebe i prosiri svoje znanje o coveku i drustvu.
Srpska vlada se bori i rukama i nogama da udje u EU, a ne informise stanovnisto o posledicama ulazka u Evropsku.

Narod mora da se pripremi na novu migraciju stanovnistva koja ce da preplave prazne seoske kuce, stanovnistvu koje mozda u vecini nece biti po volji jer su drugacije boje koze, veroispovesti i drugacijeg nacina zivota.
Ako je narod generalno skeptican o motivima Srba koji se vracaju sta ce se realno desiti kad Srbija udje u Evropsku Uniju i kad pocne, u uslovima manjka stambenog prostora u Engleskoj npr ( samo jedan primerak), naseljuje Afrikance, Arape i Turke na teritoriji Srbije u prazne i napustene kuce.. strance- ljude koji ce biti sretni da obradjuju zemlju i prihvate Srbiju kao svoju zemlju ....i ne samo to nego svaki posao koji se oglasi u Srbiji bilo ko iz bilo koje zemlje clanice EU imace pravo da konkurise i da ga dobije ako ima znanje i potrebne kvalifikacije .. i da dodam Eu je puna ljudi koji su visoko obrazovani i koji bi rado dosli i prihvatili posao bilo gde na teritoriji Srbije.... konkurencija ce biti neverovatna i male birokratske ''veze'' ce polako da izblede...



I za kraj u osnovnoj lokalnoj skoli u Erdeviku koju moja deca pohadjaju, na jednom od casova se raspravljalo o putovanju , migraciji i turizmu i kad je moj starij isin nabrojao zemlje gdje je boravio upitali su ga njegovi drugari :''A zasto si onda dosao ovde sta ces ti ovde... ''.

Ovde smo zato sto ..... uskoro dolazi odgovor.....


No comments:

Post a Comment