''To become happier is a fun process. It’s not like a grueling struggle. All you’re trying to do is find those things that make you happy to do them...The important thing is to recognize that your time has always been and will always be yours...''

14 Feb 2011

Jelena Karanovic



Jelena Karanovic je Erdevicanka koja je provela svojih prvih dvadeset godina u Erdeviku. Trenutno zivi i radi u Novom Sadu.

Umetnik u srcu, pomalo tvdoglava ali sa pravom ponosna, je jedan od retkih primeraka neugusenog talenta u sistemu kakav je bio u zadnjih dvadesetak godina u Srbiji.

Izdrzljiva i istrajna u svojim idejama ali sputana sadasnjom situacijom, i generalno svetskom ekonomskom situacijom ne posustaje u stvaranju i kreiranju, pokazujuci izuzetnu energiju punu imaginacije i maste.

Nazalost, mudrost, iskustvo, kreativnost i istrajnost nisu prepoznatljivi u Srbiji... obicno takvi ljudi odu negde daleko gde je talenat i istrajnost prepoznatljiv...


j
Jelena me podseca na masu mojih studenata jer radeci kao predavac na vise art koledza u Londonu sa studnetima koji su posle niza godina traganja, sputavanja i borbe za goli opstanak stekli hrabrost da dodju na art koledz i slede svoje snove... Jeleni nedostaje ta mogucnost a i malo hrabrosti da to isto ucini....

Ne samo da me podseca na moje studente podseca me pomalo i na mene jer slicno sam radila dok sam zivela u Sarajevu, isla sam na privatne casove slikanja kod Vlade Vojinovica dok sam radila u Jugobanci ili nekoj zagusljiovj kancelariji u Energoinvestu obracunavajuci kamate ... Secam se svog verovanja i istrajnosti da treba da sledim svoje snove... mozda mi je trebalo mnogo vise vrenmena nego mnogima ali sada kada se osvrnem natrag i reflektujem na moje iskustvo bilo je vredno biti uporan i slediti snove...Bilo je vredno napraviti rez i otici u nepoznato istraziti razlicite mogucnosti...

Kad posmatram njene radove.. iskreno postanem emocionalno rastresena jer vidim potencijal , jer vidim tu energiju i imaginaciju koja se provlaci kroz sve njene radove. Mogu da je vidim je kao uspesnog dizajnera nakita, kao skulptora ili umetnika instalacije ili slikara....
Vecina njenih kreacija su formulisane jasno ali neke naocigled jednostavne ipak imaju dubine koja trazi samo malo koncepcije i kontekstulizacije da bi njen rad dobio transformaciju da ponovo dobije izgubljenu slobodu kreativnosti i maste.











No comments:

Post a Comment