''To become happier is a fun process. It’s not like a grueling struggle. All you’re trying to do is find those things that make you happy to do them...The important thing is to recognize that your time has always been and will always be yours...''

9 Mar 2011

Eldorado i Erdevik


Erdevik 9/Mart 2011 Ulica Zivojina Misica


Erdevik ... Eldorado...

Eto opet par crtica o mom razmisljanju i korealaciji izmedju Erdevika i Eldorada.

Opet moram da se nadovezem na moje razmisljanje o Volteru i brojnim filozofijskim idejama o zivotu. Kroz Candide's putovanja i interakcije s različitim kulturama kroz cijelu knjigu, čitaoci naći ce da Voltaire opisuje svoje ideje i razna gledanja na život. U romanu, Voltaire opisuje tri filozofije koja su od važnosti. Prvi je filozofija utopijskog društva, druga je filozofiju optimizma, a treća je izjava ", moramo ići i raditi u našem vrtu.".

Prva filozofija koja je u utopijskom društvu. U romanu, grad Eldorado je prikazan kao utopijsko društvo. Eldorado za Voltaire je idealan svijet...... razmisljam da li sam mozda pogresila ili pomesala Erdevik sa Eldoradom , iako nemaju bas neke slicnosti ali bar prva slova pocinju sa E...ali....

Koja koinsidencija ... davno sam tu knjigu procitala ali se u zadnje vreme vracam knjigama koje sam davno.. nekad davno procitala... jednostavno sa godinama covek dozivi neku zrelost i naravno pocela sam da interpretiram neke stvari na sasvim drugaciji nacin nego npr. prije 30 godina.

Kad sam trazila selo .... setih se .... kao u Eldoradu sam zamisljala da je, svaki čovjek jednak, klasa ne postoji, a zločin takodje je nepostojeći, rasa i poreklo su nebitni.... (Koja zabluda)

U romanu, kada Candide vidi sve bogatstvo koje Eldoradans poseduju, on je zapanjen jer oni to nevide jer njihov nedostatak pravog interesa u sve to je zapanjujuci , on ne može razumeti zasto oni to nemogu da spoznaju lepotu i bogatsvo mesta u kojem zive ...... ( isto razmisljam o Erdeviku)

Eldorado je u Portugalu, Erdevik je u Vojvodini. I jedno i durgo mesto je proslo kroz neku vrstu ratnih strahota, opadanja culture, birokratije, losih politickih poteza itd...

Verovatno mnogi koji prate ovaj blog pomislice da sam izgubila pamet i da je stvarno nemoguce porediti Eldorado sa Erdevikom ali za mene otkrice Erdevika je kao sto je Eldorado za Voltera koji ga je opisao kao raj na zemlji i nešto posebno ‘’obecana zemlja’’....gde vlada sreca, spokoj i mir ....

Erdevik... ovde sam ... i opet da napravim paralelu sa optimizmom..... jer druga filozofija Voltera je optimizam kojeg, Voltaire ne kritikuje nego ustvari podzava teoriju optimizma ali istovremeno kroz citav roman ga stalno ispituje....

I naravno opet da se vratim svom vrtu .... jer je to treća filozofija zastupljena u Candide je izjava da "moramo ići i raditi u vrtu .. da li su to samo samo zablude ili stvarnost....??? Pitam se glasno a prolece kuca na vrata ......


Erdevik 9/Mart 2011 Ulica Zivojina Misica

1 comment:

  1. Pozdrav iz Istre i sve čestitke!
    Moja mama i muž su iz Erdevika, sela mojih ljetnih raspusta... Mi sličnu komunu radimo u Istri, još manjem selu od Erdevika, s vrtovima, eko uzgojem, druženjem i kreativnošću, s četvero klinaca i što većom neovisnošću od sistema:-)

    ReplyDelete