''To become happier is a fun process. It’s not like a grueling struggle. All you’re trying to do is find those things that make you happy to do them...The important thing is to recognize that your time has always been and will always be yours...''

3 Sept 2015

Prijateljstva, biljke i kamate...

"Život nam vraća samo ono što mi drugima dajemo", napisao je, između ostalog, Ivo Andrić. On nije znao sve ali je o ljudskoj prirodi znao i pisao prilično istinito. - 

Danas dobih email od moje drugarice Mire koju poznajem od 1986. Skupa smo radile u Energoinvestu u Sarajevu .Mira je radila u platnom prometu a ja kao samostalni referent za kamate u vreme kad je inflacija bila ''svakodnevnica'' koja se menjala iz sata u sat..

I tako sve ove godine izmedju ostalih meni dragih prijatelja, pozeleh da napisem nesto o prijateljstvu jer se setih se moje dobre drugarice, i naseg prijateljstva koje je opstalo sve ove godine i razdvojenosti i razlicitosti koje su se desile u medjuvremenu. 

I svaki put kad se cujemo i vidimo  kao da se nikad rastajale nismo. I svaki put kad pomislim na moju drugaricu neka lepa osecanja i ljubav me obuzmu.I kada se vidimo dovoljno je da se pogledamo da znamo sta osecamo.

Nase prijateljstvo se prenelo i na nasu decu i tako uvek je postojala neka jaka nevidljiva nit koja nas je spajala i koja ce nas uvek spajati.

I tako kako moje prijateljstvo sa Mirom , tako sa mnogobrojnim koji nadam se nece se naljutiti ako ih ne pomenem se produzilo i odrzalo sve ove godine.
Kad pomislim na razloge naseg prijateljstva ima ih mnogo i tesko bi mi bilo ih nabrojati sve, kao i sa prijateljstvima koja su stara gotovo koliko i ja. Ima mnogo razloga a jedan je razlog  najaci razlog a to je neka nit neka cvrst nit, nesto nesalomljivo, neka veza koja postoji i zaista znam i verujem da ne postoji ni jedan razlog koji bi nas razdvojio ili unistio to prijateljstvo.

Moji prijatelji znaju moje mane a i moje dobre strane i vice versa i ne postoji losa strana koja bi unistila tu dobru stranu naseg drugarstva. Ja ne sumljam u svoje prijatelje niti oni u mene. 
Ponekad pomislim da sam master jer zaista znam citavu logisitku puta prijateljstva.

Ako sam nekada imala ''problem '' sa prijateljima bio je vezan za strah. Strah od misli, svoje slike o sebi, cak i slike o njima. Stabilnost u zivotu ne donosi sukobe, ne donosi mrznju niti strah. Nestabilni ljudi imaju problema i sumlji prijateljstva. 

Postoje ljudi kako  Ivo Andric rece ''Postoje ljudi koji postignuse sto su hteli a izgubise sebe na tom putu....''' a Dostojevski rece ....''ako pri svakoj prijateljskoj usluzi mislis na zahvalnost onda nisi darovao nego prodao...'' O tim ljudima nebih sad pisala a bilo je i takvih u mom zivotu....

Pisem o prijateljstvu jer nedavno shvatih da pojedini ljudi bez obzira na njihov stepen obrazovanja, uspeha i svega sto se zove zivot, nisu u stanju da vole prijatelje i da veruju i odrze prijateljstva.

Svojoj deci cesto kazem da je prijateljstvo kao biljka koju ako ne zalevas i naravno ona ce se osusiti, a onda uvek dodam da postoje biljke koje ne moras zalivati tako cesto nego im dati sigurnost  da postojis i da si tu ako im zatreba ta voda da ce dobiti sto im treba.....
Ivo Andric takodje jedamput rece '''Ljudi nisu toliko rdjavi koliko rdjav covek moze da misli...''''' tako i ja da nebi postala rdjava necu misliti o svim ljudima za koje mislih da su mi prijatelji  a to vise nisu.

Prijatelji za mene ce uvek ostati prijatelji. Tako i moja Mira i mnogi drugi koji su u mom srcu. 






No comments:

Post a Comment