''To become happier is a fun process. It’s not like a grueling struggle. All you’re trying to do is find those things that make you happy to do them...The important thing is to recognize that your time has always been and will always be yours...''

31 Jan 2012

Bilo koji posao .. nema veze ... sve ti je isto .... Ovo je Srbija....Prica o torti ....

napisano 18/09/11
 Prica o torti 
by Veselinka Mclarnon


Nezaposlena i ocajna Srbolina trazi posao. Bilo kakav posao, spremna je da radi bilo sta. Srbolina ne razmislja koliko znanja ima niti koliko ima sposobnosti, jednostavno ima dobru volju da bilo sta radi. U trazenju posla naidje na Linu koja je upita dali ona zna da pravi torte.
Srbolina sa sigurnosu i entusijazmom odgovara :''Naravno napravila sam najmanje 200 torti u svom zivotu. Iako sam pekar po struci  ali znam da pravim kolace i torte.... evo vidite slike od torti koje sam pravila u proslosti ..
''Imresionirana sa izgledom torti Lina odgovori da njoj treba rodjendanska torta za 20 ljudi, sa filom na sredini od jagoda, sa slagom i natpisom ''Sretan rodjendan'' dodajuci ako to bude uspesan kolac  da kod nje  uvek ima posla i uvek ce moci da zaradi  jer svadba je na putu , pa krstenje , pa rodjendani itd...
''Nema problema, to je tako jednostavno, uradicu najbolje sto mogu, da vas ucinim sretnom i zadovoljnom  '', odgovarila je osoba Srbolina.

I tako  Srbolina i Lina  se dogovore o ceni pravljenja torte, odrede cenu po komadu i vremenu pocetka radova. Na kapiji dok su se pozdravljale Srbolina pocne da place jer treba neki kredit da plati inace ce otici u zatvor a rok joj je sutra i upita ako bi Lina mogla da joj nesto plati unapred a ona ce to posteno odraditi.... Lina se sazali i bez razmisljanja plati unapred ....

Srbolina  je sretna jer je nasla posao jer ce napokon da zaradi nesto posle nekog perioda bez zaposlenja i sto je dobila pare unapred. Znaci ocekivati je od Srboline da napravi najbolju tortu da ulozi maksimalnu i energiju i znanje da bi dobila jos posla od Line.

Lina je takodje zadovoljna jer ce imati na vreme kolac spremljen, takodje cena je prihvatljiva nije ni najniza niti najskuplja, Srbolina  deluje kao da da zna o cemu prica i .... Lina odlazi taksijem da kupi materijal po spisku Srboline. Taksi vozac je Srbolinin brat kojeg je Srbolina preporucila i on je sretan jer ce nesto da zaradi.
Moram da napomenem da se radnja odvija u Srbiji i da je ovo tipicna slika mnogih razmisljanja i svkodnevni scenario koji je postao svakodnevnica u Srbiji. Nazalost....

Sledeceg dana Srbolina dolazi na posao  sva sretna  i pocinje da mesi razne smese za tortu ali primecuje da je zaboravila napisati par stvari koje joj nedostaju  i Lina opet mora da uzme taxi i da ode da kupi sve sto joj je potrebno. Naravno Srbolinin brat ce da odveze Linu da dokupi sve sto treba . Dok Lina besni jer nemoze da veruje da neko ko je napravio toliki broj kolaca nezna tacnu meru. ali opet takve stvari su moguce ponekad zaboravimo ili se nesetimo najvaznijih stvari u zivotu a ne nekog margarina ....

Pri povratku is kupovine Lina  se  vraca svom poslu  misleci da je sve pod kontrolom ... seti da bi trebala da proveri i pogleda kako torta napreduje.
Na Linino zaprepascenje ,   ona primeti da je jedna kora od torte izgorela, da je jedna smesa bacena u kantu za smece da jaja nisu dobro ulupana , da  se razlevaju i lepe za dno tepsije, da ustvari fil nije od jagoda nego od jabuka da je torta jako jako mala i .. nigde Srboline. Ipak nije joj trebalo puno da je trazi jer je pronasla ispred kuce ispod drveta kako sedi i pusi.
Srbolina ugledavsi Linu povika - Pa gazdarice moze li jedna kafica...Skuvala sam se u onoj tvojoj maloj kuhinjici. Nema vazduha ali kafica bi dobro dosla?
'' Kafica moze ali pre toga, primetila sam da je torta mala...ako se secate rekla sam da je torta za 20 ljudi ne za 5 jer je to malo sto pravite.''
''Da. da , '' ogdovara Srbolina, ali nece svi jesti tu tortu, ako vi pozovete 20 ljudi nece svi hteti jesti tortu , znaci nemora torta da bude za 20 ljudi.A to sto sam zamutila za 20 a bacila ostatak pa gospodjo nemoze sa meriti sve u gram...malo je nesto i zagorelo , taj vas sporet nije u redu, nikako da se snadjem u vasoj kuhinjici''
'' Razumem sta pricate ali ja sam vas pitala da napravite tortu za 20 ljudi, takodje jaja niste izmutili i ponovo bi trebali fil da napravite. Takodje ako se secate rekla sam vam da torta treba da bude od jagoda koje imate tu ispred sebe ali vi ste stavili fil od jabuka....Nepotrebno bacanje materijala me kosta i nema potrebe za to....''
 Bes se polako pokazuje na licu Line jer nemoze da shvati ignorantnost Srboline.
Srbolina ogdovara''' ... gospodjo draga, a sta vam smeta ako nisu jaja dobro izmucena, a nema veze je li od jagoda ili jabuka, sve ce se to pojesti kad narod dodje i malo popije...a sto se tice kostanja ..i mene sve kosta ni ja ne dobivam nista dzabe.. ako hocete kolac onda morate da utrosite materijal.''

Sad vec Lina gubi zivce sa ignorantnoscu Srboline, i cisto i smireno joj kaze : '' Ja sam vas pitala da li znate da pravite tortu, rekli se da znate, dogovorili smo se o ceni i rekli se da je u redu, platila sam vam jedan deo unapred da vam pomognem ...to sve sto se uradili ponovo uradite jer jaja se moraju prvo izmutit dobro, jagode stavite umesto jabuka ....takodje meni je potrebna torta za 20 ljudi a ne za pet....

'' Ali gospodjo draga, ja nisam profesionalni kuvar da od mene ocekujete master delo, zasto niste uzeli profesionalnog kuvara, ja sam vec izgubila vreme praveci, zasto mi to odmah niste rekli nego ste pricali tamo sa nekim bezveznim ljudima koji su vam dosli u posetu... vi biste da vam ja radim za neku crkavicu.... necete sluziti kraljicu Engleske sa ovom tortom da vam je toliko bitno... tri ili 20 ljudi isto vam to , nema veze , ne jedu svi tortu, jabuke ili jagode isto ti je to ...ovde ljudi vise vole od jabuka nego od jagoda ..probajte to je jako ukusno.. to sto ne izgleda crveno po sredini nema veze.. vi gledate vanjsku estetiku... nije vam ovo Engleska ovo je Srbija ,,bre.... zasto ste nervozni, sta vam smeta.. ako vi znate bolje, sto ste mene zvali zasto je vi niste pravili....''

''Molim vas lepo, uradite onako kako ja zahtevam, onako kako smo se dogovorili, onako kako se pravi torta. Estetika je vazna ali u ovom slucaju meni netreba torta samo za estetko zadovoljstvo, jer da mi treba za to, ja bih napravila skulpturu a nebi tebe zaposlila da mi pravis tortu '' odgovara Lina i pokusava da pronikne u psihu jedne ocajne osobe za poslom koja ima ovakvo razmisljanje. U totalnom neverovanju da neko moze tako misliti i ponasati se, ipak, opet pokusava da razume tu neverovatnu osobu Srbolinu, dodajuci , pa '' oko cene smo se dogovorili, toliko se krece cena pravljenja torte, vi ste sami prihvatili tu cenu, ja imam znanje i znam kako treba to da izgleda ali ja to neznam napraviti zato sam vas zvala....

''Da , da, vi neznate kako se ovde tesko zivi, mi moramo ziveti od 100 eura mesecno, vama je do zanovetanja, nevalja vam ovo , nevalja vam ono, ako vam se nesvidja onda je odoh , nadjite nekog drugog'' .... skidajuci keceljicu i vesajuci je demonstrativno i arogantno dodajuci ... ''ali vi ce te meni da platite za ovo utroseno vreme.. .nemogu ja dzaba da radim ni za koga, ja ovde se mucim 2 sata sa vasom jebenom tortom, a vi ako znate bolje ,pravite je vi, zasto ste mene zvali ako je vi znate bolje napraviti. Vama nemoze niko ugoditi, i onaj Srbolindov koji vam je pravio vrata nije valjao , niko vam ne valja, neznam sta vi hocete od naroda ,, hocete dzaba da vam radi''.....

Lina nemoze da poveruje da neko moze da razmislja na taj nacin i da sve to izlazi iz usta jedne osobe kojoj su nedavno iskljucili struju jer nije placena, koja je ocajna za posao i koja je ignorantna, bezobrazna  ali i pored svega toga Lina oseca  zaljenje za tu osobu  .... a takodje zna da joj ta torta treba sutradan i da je ona nemoze napraviti....ali svega joj je vec dosta...
''U redu, necemo se vredjati , idite vi negde drugo i nadjite posao, ja cu naci nekoga ko ce slusati i ko ce uraditi onako kako ja zelim....a vi necete daleko stici sa tim nacinom razmisljanja, vi biste trebali da uradite onako kako smo se odogovorili jer meni ta torta treba sutra, ali snaci cu se ...

''Ali gospodjo draga , hajde uradicu onako kako vi hocete, evo vidite samo recite, znaci za 20 ljudi, od jagoda , sa filom ..... evo umuticu jaja kako vi hocete ,,dodacu joj 2 jajaeta kako zahtevate... evo ovako ,.... jel ovako hocete .... nema problema .. nemojte se jediti... samo treba nam jos kg secera molim te posalji nekoga  da nam to kupi. Ako nemate koga moj brat ce vas odbaciti.
Ocajna Lina pre nego sto je uspela da kaze ne hvala samo mi bezite sa ociju, Srbolina je vec pocela ponovo da muti i pravi tortu. Dovedena u tu situaciju Lina odlazi da kupi novi materijal naravno opet placajuci Srbolininog brata.

I tako da ne duljim  opet fil nije dobro bio napravljen, umesto Sretan rodjendan cirilicom kako je dogovoreno napisano je latinicom i opet kad je Lina  reagovala , Srbolina je odgovorila da nema veze valjda su ljudi pismeni koji dolaze da jedu tu tortu i da to nema veze i da se netreba jediti.
Na kraju strpljenja razmisljajuci da tu tortu treba da baci kroz prozor i sedne u miru da popije kafu , ili da zapali kucu i ode daleko sto dalje od Srbije doslo je vreme placanja.
Kako su se dogovorili Lina je izvadila novac misleci da vise nikad ne zeli ni u putu da sretne Srbolinu a kamoli da joj da opet bilo kakav posao.
Srbolina je vec potrosila unapred placeni novac i ostatak joj je delovao jako malo pa  je uvredjeno prebrojala novac rekavsi da je ona ostala duplo vise vremena pravljeci kolac koji se nije svideo Lini da je ona izugila vreme i da je mogla na njivi u nadnici da zaradi vise, da je radila extra dodajuci dva jajeta ,da nije njena greska sto je uzela jabuke jer zasto joj nije dat recept po kojem bi napravila kolac.. itd...
'' Oprostite, ako se secate dogovorili smo se po komadu ne po satu ...  ubuduce idite u nadnicu i radite , radite ono sto znate, ne prihvatajte se posla koji neznate, a sto se tice recepta u pravu ste, trebala sam vam dati recept i platiti nekoga da vam to procita i napravi za vas a vi da sedite i pusite.... za ona dva extra jajeta koja ste dodali a nismo se dogovorili  upravo razmisljam da li da vam ih od glavu ili u oci olupam......i na kraju da dodam onu zdelu sto ste ukrali cuvajte je, jer moze vam glavu sacuvati!!!!!!!!!!!!!!!!

Noc se spusta nad Srbijom. Tuzna Lina tuzno gleda tortu. I pored gadjenja ipak odlucuje da proba tortu i naravno otkriva da je u  sredini suplja da je filovana samo po rubu ... a verovatno se svi pitate kakvog je ukusa bila????? Gorkog.... jer previse je slatka bila.

No comments:

Post a Comment